neljapäev, 1. mai 2014

Käisin Jüris ja Kõrvemaal ning sain valmis ratta "PÜSS2014" :)

Tehtud! 2014 aasta hooajale on antud stardipauk. Möödunud nädalavahetusel sain Jüri basseinitriatloni tehtud ja järgmisel päeval Kõrvemaa kevadjooksu. Mõlemal üritusel sai korralikult punases tsoonis oldud ja veremaitset suus tunda :)
Jüri basseinitriatlon 2014, hommikul olin Jüris juba kell 8.00. Kes veel ei tea siis oma igapäevast leiba teenin Maxim ja Enervit toidulisandite müügiesindajaks olemisega Eestis. Kuna meil on 21CC Triatloniklubiga koostöö siis pidin ka seal võistlusel oma telgiga väljas olema. Sain Janega ära vaadatud kuhu Enerviti kaare panen ja kuhu telgi. Ca kell 9.15 olid nii kaar kui ka telk püsti ja võis rahulikult võistlejatele infot ja tooteid jagama hakata. Aeg läks nõnda ruttu, et oligi juba kell 10 ja oli vaja soojendus ujumisele minna. Minu mäletamist mööda oli see kuni 10:30ni aga kui bassu äärde jõudsin siis alustati seal laste ujumistega. Seega soojendus ujumisest tol hommikul mul midagi välja ei tulnud ja jäi vaid loota, et enne minu starti saaks natukene liigutada. Kuna stardini oli ca 30min siis sõin ära kohustusliku Enervit Pre Sport zelee, mis annab stardiks vajaliku energia. 10min minu stardini ja sain vette. Esimene rada oli avatud soojenduseks. Rahvast oli palju, kõik olid kõikidel ees. Sain paar tõmmet teha ja olin kellegi jalgades, vetikad minu jaoks noh :) Sain kokku ca 200m vist ujuda kui juba kutsuti starti. START! esimesed 100m ujusin rahulikult ja vaatasin pigem mida teised teevad. Ujusin alguses kõrval rajal oleva mehega kes lõpuks ikkagi maha jäi. ca 200m peal hakkasin tundma kuidas jalad on väsind, käed samuti. Oma stardigrupis olin esimene nagu eelmine aastagi, see andis adrekat juurde, et viimased 100m veel vastu pidada. Viiamne ring ja läbi see saigi. 4:05, ca 20 sec parandust eelmisele aastale.
Seniks kuni 13.00 rattastart antakse, paigutasin end telki müügitööd tegema. Rahvast oli palju ja igast vanusest. Laste stardid juba antud kui meie stardini jäänud veel mõningad minutid. Priit käskis teha kaks ringi soojenduseks, ma ei jõudnud tegin ühe. Tunne oli nadi, jalad olid paksud miskipärast. 13.00 olin stardis valmis kui tuli teade, et lükatakse edasi. Kell oli juba 13.20 ja ikka ei midagi. See ootamine, kõrvetava päikese käes ja püstijalu seismine ei teinud kindlasti head. Lõpuks hakati meid kettidest lahti laskma nagu näljaseid koeri kes tavad pisut mürada. Juba enne võistlust sisendasin endale, et kui ma enne kirikut kedagi tugevat kätte ei saa siis on minuga lõpp, kuna kui tugevad tuulesõiduga eest ära lähevad siis järgi üksi minna ei ole lihtsalt võimalik. Muidugi minupuhulm teised tugevad ratturid kindlasti suudaks! Õnneks, minu suureks õnneks kimas minust mööda Toomas Loho kellele ma kohe sappa võtsin, temaga sain mindud ca poolmaad tagasipöördeni kuniks ma lihtsalt ei jõudnud tal isegi mitte tulles püsida. Jalad olid mega paksud ja väsinud. Võtsin hoo maha ja ootasin tagant uut gruppi. Lõpuks jõudsid minu juurde 3-ne grupp kus üheks väntajaks oli noorkutt Lauri Otsmaa, kellega me võistlesime eelmisel aastal Tõrisel. Selle grupiga tulin põhimõtteliselt lõpuni ära. Kiirelt rattalt maha ja jooksud jalga. Jooks möödus minuarust kuidagi kergelt ja kiirelt. Mõtlesin, et kus nüüd võiks ka hea aeg tulla. Teisel ringi hakkasid kõik organid pistma kuskilt välja, see aeglustas mu tempot. Jooksin suht valudes lõpuni.
Kokkuvõttes olin algul pettunud, et ainult ca minuti ajaparandust eelmisele aastale sain, aga kui Priiduga tööle vigadeparandust tegime siis jõudsime vastuseni ka. Olin ju teinud terve ettevalmistuperioodil ainult rahulikke trenne ja väga vähe kiireid liigutusi. Tänu sellele ka ei suutnud ma seal väga palju kiiremalt teha. Üleüldse oli palju kinni sellest kellega Sa sõitma koos pääsed ja mis olukorras tuuled puhuvad :)
Võistlusel tegid kaasa ka Tanel, Raigo ja Gert kelle läks omavormikohta täitsa nobedalt!

NUMBRID     ujumine - 4:05/300m   ratas - 23:16/15km   jooks - 11:16/3km

Tundub, et Gerdile kõik sobib :)

Raigo on selle valge särgiga.

Osa minu uuest varustusest on siin "jooksud"

Tanel jooksmas.

Ja Gert juba jookseb nagu polekski ujunud ega sõitnud.

Raigo "Karupükstes" palava ilmaga :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niih, Kõrvemaa Kevadjooks 2014 läks üllatavalt hästi. Kui mõni nädal enne Priit mulle eesmärgiks pani 1:05 siis ma seda ei uskunud. Kui ka seda teistele rääkisin siis tundus see aeg ka neile veits utoopiline, aga õnneks läks kõik hästi. Laupäeva õhtul pärast Jüri basseinitriatloni sain jalgadele väga hea massaazi Aivelt(Laura Ema), see aitas taastuda pisut ja mind paremasse vormi seada Kõrvemaaks. Hommikul korjasid meid Priit ja tema Top Secret(Sigrid) meid peale ja suund Kõrvemaale saigi võetud. Ma ei teadnud mis eest ootab, läksin sinna esimest korda. Stardi numbrid käes, Priit tegi väikese ümber tõstmise(mind ja ennast esimesse gruppi) ja soojendus võiski alata. Tunne oli hea, väheke kartsin eelmine nädal valu teinud jala pärast aga muusosas oli OK. Lõpuks ronisime starti ja MINEK. Esimesed 6km tegin korralikku tempot. Siis kuulsin tagant lähenemist, mingi meesterahvas loksus sabas. Natuke veel ja lasin tempot alla kuna tundsin, et nii lõpuni ei vea. Meesterahvas läks mööda ja võtsin talle sappa. Sellel jooksul sain ma aru mida Priit rääkis mulle seoses mäest alla jooksmisega. "Lase jalg sirgeks ja kerima, ära pidurda hoogu maha". Tegin nii nagu ta käskis ja tulemus oli üllatavalt hea. Sain ka seda teada, et pikema sammuga saab lühematest meestest mäest alla minnes päris korralikult eest ära minna. Jõudis kätte ca 10km kui enam ei suutnud meesterahvaga joosta, lasin ta minema. Vaatasin taha ja seal oli umbes 8 meheline grupp. Nad jooksid ka must üle. Tegin endaga sotid selgeks, et rohkem ette ei lase tulgu mis tuleb. Palavus, tolm ja mäed tapsid mu tempot ja tõstsid pulssi. Mõnest mäest üles joostes oli pulss isegi 185 ja mõtlesin, et see on mu viimane jooks. Loodetavasti tuleb keegi mu tagant ja varsti leiab mu siit. Õnneks midagi ei juhtunud ja talusin nii kõrget pulssi veel kaua. Vaatasin, et max oli 190. Suu oli kuiv, energia hakkas otsa saama. Võtsin seekord kaasa paksema Maximi geeli millele tuleks peale juua, kuna joostes oleks neid vedelaid geele ebamugav tassida, vähemalt minul :) Maximil on ka väga korralikud vedelad 60ml geelid umbes nagu SiSil aga minujaoks parema maitsega kuid asi võib ka inimeses kinni olla :) Nii ma tiksusin veel mõned kilomeetrid kuniks tuli viimane joogipunkt. Geel sisse, vesi peale ja pähe ja minek. Tundsin uut hingamist ja seadsin uued eesmärgid, et püüan kellegi veel kinni. Endiselt oli Priidu poolt seatud eesmärgiga graafikus. Kui ma ei eksi siis sain isegi ca 3-4 venda kinni nabitud enamus tänud laskumistel tehtud kaelkirjaku sammudele. Lõpusirgele jõudes pingutasin veel täiestväest, et tagant mees järgi ei jõuaks ja FINISH. Üldarvestuse 24.koht ja 11.minutut kaotust Fostile, ei ole vist kõige kõvem sõna :D Jooksul osalesid ka Andrus ja mu kallis õde Kadri :)

NUMBRID      1:03:29

Andrus, Kadri ja mina

Lõpuks on valmis saanud ka mu kauaoodatud "PÜSS2014". Nagu ettevalmistuse kokkuvõtvas jutus kirjutasin siis soetasin uut varustust. Kokku sain sellise komplekti...

Tahaks tänada ka Ergo Tamme, kes aitas mind kleebistega!

Võrdluseks toon ka 2013 ja 2012 aasta PÜSSID...

2013

2012

Rattad lähevad ikka ilusamaks küll eks :)

1. Liivase mäe tippus,kus oli viimane joogipunkt paistsid sa päris sült olevat kui möödusin ja kergelt eest lippasin. Aga jah viimase 2km siledal kruusateel kuidagi kosusid, sest viimase kilomeetri alguses tulid päris lennukalt taas mööda. Minul plaanis kõva finišit teha polnud kuna terve jooks oli rohkem treeningu eest. 3.mai maraton plaanis.

VastaKustuta
  2. Jah, nii ta oli. Viimases joogipunktis sain juua ja geeli mis andis uue hingamise. Minul paraku oli aeg tähtis ja sellepärast pidingi viimase pingutuse tegema. Sulle aga 3.ndaks jõudu ja kõrget jalga!

3. Minu aeg oli tegelikult mulle suur üllatus. Olen sellel jooksul alates 2006. aastast osalenud ja vahele jäi vaid 2012.a, kuigi jooksin oma treeningjooksu oli jalg nii kerge, et eneselegi üllatuseks jooksin oma isikliku rekordi sellel rajal. 2013.a 1.03.25 ei lähe arvesse, kuna siis oli jooks edasi-tagasi kruusateel, kus on 16km peal vaid mõni tõus ning seega oluliselt kergem rada.