teisipäev, 13. mai 2014

Tartu Jooksumaraton 23km

If You Love What You Are Doing You Will Be Successful!

Niih, on läinud jälle mööda üks korralik andmine. Esimest korda Tartu Jooksumaratoni 23km distantsil ja oma eesmärk ületatud. Oma poolmaratoni rekordit sellel aastal juba parandanud Pääskülas oleks võinud ju jäädagi selleks aastaks parimaks aga pühapäeval joostud jooksul poolmaratoni aega veel parandada ei olnud mul plaanis, ja veel ca 9 minutiga :O Mulle hakkab jooksmine juba meeldima väga :) Kiidusõnad muidugi mu PT-le kelleks on Priit Ailt, mees teab mida mees teeb!!! Tema on teinud selle võimalikuks.
Okei, mis seal siis ikka, kui mu keha tahab nii teha siis las ta teeb aga nüüd siis pisut jooksust.
Ettevalmistus hakkas pingsalt juba neljapäeval pihta. Panin toitumisse sisse Enerviti 15g magneesiumi pulbri, et laadida end korralikult täis pühapäevaks. Jõin neljap, reede, laup õhtutel ära magnessi ja pühapäeva hommikul tegin koos Enerviti spordijoogiga veel viimase magneesiumi joogi. Avastasin ka, et Enerviti jook on ülihea mis aitab kaasa vedeliku tasakaalustamisele lisaks on koostises palju vitamiini ja vajalikud mineraalained. Laupäeval sain välja võetud ka jooksunumbri ja läksin veel viimast korda igaksjuhuks proovi tegema, äkki saan parema numbri. Tore naisterahvas arvutitaga luges mulle küll alguses pika romaani maha, et miks ma selle peale varem ei mõelnud aga parema numbri sain. Jäin regamisega hilja peale ja number oli alguses 2061, aga õnneks tuldi mulle vastu ja kauplesin välja 267. Pühapäeva hommikul ca 3,5h enne starti pudru+kohvi+singi/juustuvõileib(sai on mul OUT!) + vitamiinid&mineraalid (orange triad, magneesium/kaalium/tsink, c-vitamiin, Enerviti Omega3). CEPi säärised jalga, vorm selga ja vaikselt Otepää poole teele.
Otepääle jõudes oli kell juba piisavalt palju, et sooja teha. Joostud sain siis kohustuslik WC ja vaseliin :D
Kõrvemaal jooksin aasta esimest korda ja ei olnud meeles, et vaseliin on hea asi jooksus. Seekord ei eksinud ja määrisin end üle. Ca 30min enne starti kiire energialaks ehk Enervit PRE sport zelee ja nii lihtne see ongi. START - esimesed kilomeetrid võtsin üpris kiire tempoga, kuna distants polnud teadmis pikk, et hiljem alles tempot tõstma. Kui asfaldilt metsateele keerasime nägin enda ees Margus Heintalu, kellega kohtusin ka Kõrvemaal. Otsustasin, et pean tema tempos püsima. Esimene joogipunkt võetud, kerge vesi pähe ja ajaliselt olin graafikus. Võibolla 0:30-1min kõikus aga asi oli kontrolli all. Teises joogipunktis olin juba üksinda, lasin tempot pisut alla kuna HAAMER oli saabunud minuni. Sain geeli sisse ja energia tuli tagasi. Panin toitumisplaani kaks Maxim vedelgeeli millest teises punktis võtsin tsitruse oma. Edasine jooks oli mulle juba kergem. Kolmandas punktis oli mul tunne juba päris hea. Taastusin HAAMRIST ära ja võisin jälle selgsirgelt edasi minna. Tunne oli isegi väga hea mille üle oli mul hea meel. Pääskülas juhtus samamoodi, algul panin hästi siis surin ja lõpus oli jälle hea. Tundub, et see jääb minu stiiliks. Viimased ca 5 km nägin juba koguaeg Marguse selga, võtsin eesmärgiks ta kätte saada. Vaja oli vaid natuke rohkem pingutada ja kõik tundus võimalik. Tegin mis ma tegin aga edasi ei liikunud miskipärast. Lasin küll mägedest alla minnes jala no nii sirgeks ja pikaks kui võimalik aga vahe vähenes vähehaaval. Viimases punktis võtsin rapsimisepealt ka Maxim colamaitselise kofeiiniga geelijoogi mille muidugi suutsin endale kurku tõmmata. Natuke kohimist ja öökimist sai tehtud kuid siis kiirelt edasi. Viimane kilomeeter oli tempo ikka päris hea, no pingutasin kõvasti, aga sain ka aru, et ega Marguski jalga ju sirgeks ei lasknud. Hiljem kuulsin, et ka temal oli oma eesmärk, nimelt tema nägi Priidu selga mida oli ta plaaninud kinnipüüda. Rajal oli ka 21km ajavõtupunkt ja minu kell näitas 1:21:49. Mul jäi karp lahti, et kas ma tõesti parandasin poolmaratoni aega ca 9 minutit võrreldes Pääskülaga??? Viimased 500m tegime ka ühe meesterahvaga nimega Tanel Kannel võidupeale, mul muidugi suurepingutuse peale hakkas IGALTPOOLT pistma ja pidin tempole ja Tanelile alla andma :( Aga üldiselt olin ma mega rahul, alla 1:30. Algselt oli plaan teha 1:30 - 1:35.

NUMBRID     jooks   1:29:41 / 23km     1:20:49 / 21km

Kurikuulus magneesiumi pulber :)



Viimane joogipunkt, geel sisse ja gaasi juurde.

Viimasel kilomeetril veel nägu naerul - foto: Mallor Malmre

 Järgmiseks stardiks on aasta esimene poolpikk triatlon Valgas, milleni on ca 4 nädalat aega. Peab jooksust ära taastuma ja valmistuma hakkama. Näeme seal, kellega raja ääres, kellega rajal! Nagu esimene pilt siin ütles "STAY HUNGRY"!

2 kommentaari:

  1. Nägin. Otepäält panid esimesest mäest alla nagu kuul. Mul endal oli samas juba kilomeeter 3.30. Siis nagu Kõrvemaalgi poolel maal tulid selg ees vastu ja juba mõtlesin, et pidu läbi. Mõne aja pärast siiski kadusid eest ja mul korraks tuletasid sääred meelde, et nädal tagasi sai 42.2km uhatud. Muljetavaldav areng.

    VastaKustuta
  2. Pean ennast võibolla rohkem kontrollima hakkama, et alguses üle ei paneks ja kestaks sama tempoga lõpuni. krt, jälle ma ei tundnud Sind ära :D

    VastaKustuta